RETOUREN
Veelgestelde vragen over Retouren
- Mag ik een willekeurig product, aangeschaft via uw website, aan u terugsturen?
- Mag ik de bestelling die ik wil retourneren ook openmaken?
- Hoe kan ik een retour aanmelden?
- Wie zorgt voor de retourzending en de kosten daarvan?
- Wanneer u mijn retourzending ontvangen heeft, krijg ik dan mijn geld terug of stuurt u mij de producten automatisch opnieuw toe?
- Wat gebeurt er als ik een product heb teruggestuurd en u er na het inspecteren achter komt dat de producten niet in slechte staat waren?
- Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar ik twijfel of ik deze terug moet sturen of niet, omdat ik vermoed dat de ham of schouderham in slechte staat verkeerd (omdat ik denk dat deze teveel spek bevat). Hoe kan ik er achter komen of ik gelijk heb? Hoe kan ik met zekerheid weten of de ham of achterham die ik heb ontvangen, zich in een slechte staat bevind (door een teveel aan spek)?
- Wanneer ik mijn zelf gesneden plakken presenteer, ruiken deze muf en bitter.
- Waar kan ik meer informatie krijgen over uw retour-voorwaarden?
- Mag ik een willekeurig product, aangeschaft via uw website, aan u terugsturen?
Ja, binnen de 7 werkdagen na ontvangst van uw bestelling kunt u deze om welke oorzaak of reden dan ook,
aan ons retourneren.
- Mag ik de bestelling die ik wil retourneren ook openmaken?
Nee, als u van plan bent het product terug te sturen, met andere woorden als u het product niet wilt
hebben, mag u het product niet openen. In dit geval moet u het ongeopende en in zijn eigen originele
verpakking zijnde product aan ons retourneren. Voor retour-zendingen die worden veroorzaakt door een
defect product, wordt het openen van het product uit de originele verpakking toegestaan, maar alleen om
te controleren of het product nog in goede staat is voor de consumptie. Hierbij geldt altijd dat onder
redelijk gebruik begrepen wordt dat niet meer dan 20% van het gewicht van het onderdeel of product dat u
heeft gekocht reeds geconsumeerd mag zijn.
- Hoe kan ik een retour aanmelden?
U dient het Retour formulier in te vullen, wij nemen dan contact met u op om u de specifieke methode van de
retourzending te laten weten (we zullen het adres doorgeven waar u de goederen aan retour kunt sturen,
wij vragen u om ons een aantal foto's door te sturen van de producten die u van plan bent om terug te
sturen, indien dit nodig wordt geacht, enz.)
- Wie zorgt voor de retourzending en de kosten daarvan?
Uw regelt zelf de retourzending, en, aanvankelijk, de kosten daarvan. U dient de retourzending te
verzenden met het basistarief van een vervoerder (van het type SEUR, UPS, of vergelijkbaar). Vóór de
verzending moet u contact met ons opnemen om te bepalen of de betreffende verzendkosten redelijk
zijn.
In alle gevallen dient u het door ons verzonden en betaalde pakket te accepteren, zoniet dan bent u verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending wegens het niet accepteren van de zending.
U moet ook weten dat het uw eigen verantwoordelijkheid is om een retourzending zo te verpakken dat deze geen (verdere) schade kan oplopen tijdens het retour-transport. U bent dus verantwoordelijk om het product dat u retour stuurt, goed te verpakken zodat er tijdens het transport geen schade aan kan komen, en dat deze zich niet verslechterd tijdens het transport.
Als er daarna vast komt te staan dat u het product met goede reden heeft teruggezonden, bijvoorbeeld omdat deze inderdaad in slechte staat was, zullen u de kosten voor het retour zenden worden vergoed. U worden geen retour-kosten vergoed wanneer u het product aan ons terugstuurt, omdat u deze niet meer wenst te hebben. In dit geval zijn de kosten voor het terugzenden voor uw eigen rekening.
In alle gevallen dient u het door ons verzonden en betaalde pakket te accepteren, zoniet dan bent u verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending wegens het niet accepteren van de zending.
U moet ook weten dat het uw eigen verantwoordelijkheid is om een retourzending zo te verpakken dat deze geen (verdere) schade kan oplopen tijdens het retour-transport. U bent dus verantwoordelijk om het product dat u retour stuurt, goed te verpakken zodat er tijdens het transport geen schade aan kan komen, en dat deze zich niet verslechterd tijdens het transport.
Als er daarna vast komt te staan dat u het product met goede reden heeft teruggezonden, bijvoorbeeld omdat deze inderdaad in slechte staat was, zullen u de kosten voor het retour zenden worden vergoed. U worden geen retour-kosten vergoed wanneer u het product aan ons terugstuurt, omdat u deze niet meer wenst te hebben. In dit geval zijn de kosten voor het terugzenden voor uw eigen rekening.
- Wanneer u mijn retourzending ontvangen heeft, krijg ik dan mijn geld terug of stuurt u mij de producten automatisch opnieuw toe?
Wanneer u de bestelling uit eigen keuze terug stuurt, zullen we u simpelweg het volledige orderbedrag
hiervan terugstorten (inclusief de daarvoor betaalde verzendkosten).
Voor de overige retourzendingen (zoals verkeerd geleverde producten, of producten die in slechte staat bij u zijn aangekomen) kunt u kiezen tussen het laten terugstorten van het bedrag en de verzendkosten, plus de kosten van het retour-zenden, of u kunt kiezen om uw bestelling met dezelfde producten, of gelijkwaardige producten (indien beschikbaar), opnieuw toegestuurt te krijgen, zonder verdere kosten.
Voor de overige retourzendingen (zoals verkeerd geleverde producten, of producten die in slechte staat bij u zijn aangekomen) kunt u kiezen tussen het laten terugstorten van het bedrag en de verzendkosten, plus de kosten van het retour-zenden, of u kunt kiezen om uw bestelling met dezelfde producten, of gelijkwaardige producten (indien beschikbaar), opnieuw toegestuurt te krijgen, zonder verdere kosten.
- Wat gebeurt er als ik een product heb teruggestuurd en u er na het inspecteren achter komt dat de producten zich niet in slechte staat bevonden?
In dit geval, kunt u ervoor kiezen om de producten niet opnieuw te ontvangen, en uw geld terug te
krijgen, of om deze opnieuw toegezonden te krijgen. In dit laatste geval dient u wel de verzendkosten
van de nieuwe zending voor uw rekening te nemen.
- Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar ik twijfel of ik deze terug moet sturen of niet, omdat ik vermoed dat de ham of schouderham in slechte staat verkeerd (omdat ik denk dat deze teveel spek bevat). Hoe kan ik er achter komen of ik gelijk heb? Hoe kan ik met zekerheid weten of de ham of achterham die ik heb ontvangen, zich in een slechte staat bevind (door een teveel aan spek)?
Een grote hoeveelheid spek in een Iberische ham betekent niet dat u zich zorgen hoeft te maken. U moet
namelijk weten dat zich in een ham altijd een grote hoeveelheid spek bevindt. In de praktijk consumeert
men ongeveer 50% van een ham, en 40% van een schouderham. De rest bestaat bijvoorbeeld uit overtollig
spek, het been en de hoef.
In elk geval, indien u een ham om deze reden wilt terugsturen, vragen wij u om een aantal foto’s aan ons op te sturen, zodat we ons ervan kunnen verzekeren dat deze zich inderdaad in een slechte staat bevindt. Dit zorgt ervoor dat het aantal retouren wat niet door ons geaccepteerd kan worden, tot een minimum beperkt blijft.
In elk geval, indien u een ham om deze reden wilt terugsturen, vragen wij u om een aantal foto’s aan ons op te sturen, zodat we ons ervan kunnen verzekeren dat deze zich inderdaad in een slechte staat bevindt. Dit zorgt ervoor dat het aantal retouren wat niet door ons geaccepteerd kan worden, tot een minimum beperkt blijft.
- Wanneer ik mijn zelf gesneden plakken presenteer, ruiken deze muf en bitter.
Dit kan door verschillende zaken komen! Houdt in elk geval in gedachten dat bij het snijden van de ham
de buitenste schors en het gelige vet eraf gesneden moet worden, want anders is het normaal dat de
gesneden plakjes deze karakteristieken krijgen.Indien u dit wel heeft gedaan, en de geur blijft aan het
gesneden product zitten, kan het zijn dat het product zich in een slechte staat bevind. Neem in dit
geval contact met ons op om het product te kunnen retourneren.
- Waar kan ik meer informatie krijgen over uw retour-voorwaarden?
We hopen dat u in dit informatieve gedeelte een antwoord heeft kunnen vinden op uw vragen, maar wanneer
u nog steeds vragen heeft, of twijfelt, of wanneer u zich wilt verdiepen in de details, kunt u altijd
contact met ons opnemen, of kijken op de paina Retour-Voorwaarden van
onze website, waar u dit alles specifiek toegelicht wordt.